top of page

Selvledelse

Gi alle muligheten til å ta kontroll over sin egen suksess.

Det er ikke bare ledere som har stor innvirkning på virksomhetens suksess. Dine medarbeidere bruker dagene sine på å jobbe med kunder og håndtere alle de daglige aktivitetene som får virksomheten til å fungere sømløst. De er den tause majoriteten i organisasjonen din, og å bygge en bærekraftig virksomhet krever deres motivasjon og engasjement.

​

Vårt selvledelsesprogram lærer enkeltpersoner tankesettet og ferdighetene de trenger for å bli styrkede, proaktive selvledere som tar kontroll over sin egen suksess og er engasjert i å skape resultater for organisasjonen din.

Tankesettet til en selvleder
Selvledelse.png

Skap en kultur for selvledelse for å støtte og utvide potensialet til dine medarbeidere.

For å lykkes i dagens konkurranseutsatte markeder, er det avgjørende at hver enkelt ansatt i organisasjonen din er styrket, proaktiv og engasjert i å oppnå resultater. Vårt kurs selvledelse lærer enkeltpersoner på alle nivåer i organisasjonen hvordan de kan bli styrkede selvledere som tar ansvar og tar initiativ for egen suksess.

​

Blanchards selvledelsesutviklingsprogram bygger på verdens mest brukte ledermodell, SLII®, og integrerer den nyeste forskningen på de proaktive ferdighetene som kreves for at enkeltpersoner skal være mest effektive. Medarbeiderne lærer et felles språk for å diskutere sin utvikling og ytelse, noe som gjør dem i stand til å ha mer effektive samtaler og bygge mer tillitsfulle og åpne relasjoner med lederne sine.

​

Selvledelse lærer dine medarbeideremtankesettet og ferdighetene som trengs for å bli proaktive selvdrevne personer som vet hvordan de skal be om instruksjon og støtte, be om tilbakemelding og selge sine ideer til ledergruppen.

Fysisk levering

1-dags instruktørledet kurs

Legendarisk kundeservice fysiks kurs er et endagskurs for å definere individers personlige servicevisjon, identifisere kundenes behov og ønsker, lære og øve ferdigheter for å bygge kundetilfredshet og lojalitet, og utvikle strategier for å styrke seg selv og lage en handlingsplan.

​

Forarbeid: OPPSTART— Engasjerende forarbeidsoppgaver, inkludert en vurdering, som forklarer sentrale legendariske tjenestekonsepter

​

Dag 1 formiddag LÆRE – Aktiviteter som veileder deltakerne når de utvikler et kundekart og vurderer servicenivået de yter

 

Dag 1 ettermiddag: ØVE— Lar deltakerne reflektere over deres forpliktelse til kundene og få dem til å registrere handlingsplanideer

 

Dag 1 ettermiddag: ANVENDE — Utforsker utfordringene med å tilby løsninger og oppnå enighet og strategier for å overvinne disse hindringene og veileder deltakerne i å lage et uttrykk for takknemlighet og praktisere leveringen

 

Etterarbeid: ANVENDE – Sett med mikroaktiviteter, inkludert videoer, interaksjoner og arbeidsark, som elever kan få tilgang til i øyeblikk av behov for å støtte pågående læring, ytelsesstøtte, forsterkning og tilpassede læringsreiser​​​​​

Virtuelt instruktørledet kurs

Legendarisk kundeservice fysiks kurs er et endagskurs for å definere individers personlige servicevisjon, identifisere kundenes behov og ønsker, lære og øve ferdigheter for å bygge kundetilfredshet og lojalitet, og utvikle strategier for å styrke seg selv og lage en handlingsplan.

​

Forarbeid: OPPSTART— Engasjerende forarbeidsoppgaver, inkludert en vurdering, som forklarer sentrale legendariske tjenestekonsepter

​

Kursøkt 1: LÆRE – Aktiviteter som veileder deltakerne når de utvikler et kundekart og vurderer servicenivået de yter

 

Kursøkt 2: ØVE— Lar deltakerne reflektere over deres forpliktelse til kundene og få dem til å registrere handlingsplanideer

 

Kursøkt 3: ANVENDE — Utforsker utfordringene med å tilby løsninger og oppnå enighet og strategier for å overvinne disse hindringene og veileder deltakerne i å lage et uttrykk for takknemlighet og praktisere leveringen

 

Etterarbeid: ANVENDE – Sett med mikroaktiviteter, inkludert videoer, interaksjoner og arbeidsark, som elever kan få tilgang til i øyeblikk av behov for å støtte pågående læring, ytelsesstøtte, forsterkning og tilpassede læringsreiser​​​​​

Virtuell levering

Legendary Service Blanchard

Legendarisk kundeservice:

​

Nøkkelen er å bry seg

Suksessfulle bedrifter skaper en forbindelse mellom legendarisk kundeservice og en blomstrende virksomhet. De innser at hvordan ansatte behandler kunden er direkte relatert til hvordan ledere behandler ansatte.

Legendary service: The Key is to Care, er rask og underholdende lesing for personer på alle nivåer i alle bransjer. Når den brukes, vil leksjonene ha stor innvirkning på tjenesteopplevelsen kundene dine vil motta. enten en administrerende direktør eller en deltidsansatt, kan hver person gjøre en annerledes. Kundeservice er en jobb for alle. 

Måter å levere programmet for å møte dine behov

Vi kan levere kurset selvledelse enten instruktørledet fysisk  eller som virtuelle kursøkter slik at dine ansatte kan lære hvordan de blir selvledere i et godt læringsmiljø.

Fysisk levering

1-dags instruktørledet kurs

Selvledelses-opplevelsen er et én-dags kurs som bruker en firetrinns læringsvei for å sikre at deltakerne utvikler det selvdrevne tankesettet de trenger for å fremme organisasjonen. Selvledelse lærer enkeltpersoner på alle nivåer i en organisasjon de proaktive atferdene som kreves for å:

​​

  • Gå fra å være responsiv til å være ansvarlig for sin rolle i suksessen til organisasjonens initiativer

  • Be om tilbakemeldingene som trengs for å utvikle ekspertise

  • Ta initiativ i idéutvikling, innovasjon og problemløsning

  • Be om instruksjon og støtte som trengs for å oppnå sine mål

  • ​

Forarbeid: OPPSTART— Engasjerende forberedelsesoppgaver, inkludert en vurdering, som forklarer sentrale konsepter innen selvledelse, og nedlasting av SLII-appen.

​

Dag 1: LÆRE – Aktiviteter for å definere selvledelse og lage et personlig læringsformål. Introduserer SLII®-modellen og et felles språk for lederskap.

 

Dag 1: ØVEDeltakerne øver på ferdigheten å matche. De oppdager at det å være proaktiv betyr å få den ledelsesstilen som passer fra alle som kan gi den veiledningen og støtten de trenger.

 

Dag 1: ØVE — Deltakerne gjennomgår resultatene fra sin vurdering av selvledelse og lærer hvordan de kan integrere og analysere svarene fra lederen sin i sitt første én-til-én-møte.

 

Etterarbeid: ANVENDE — Gå tilbake til læringsportalen og få tilgang til verktøy, inkludert veiledningen for tolkning av vurderingen av selvledelse. Forbered, planlegg og gjennomfør et én-til-én-møte med lederen sin.

​​

​​

Virtuelt instruktørledet kurs

Selvledelses-kurset virtuelt med forberedelsesoppgaver som skal fullføres før kurset, etterfulgt av tre to-timers instruktørledet virtuelle kursøkter. De virtuelle kursøktene gir deltakerne en engasjerende opplevelse som inkluderer undervisning, gruppeaktiviteter og muligheter til å øve på nye ferdigheter.

​

 

  • Virtuell kursøkt 1 forbereder deltakerne på å lære seg tankesettet og ferdighetene til en selvleder, og utfordre antatte begrensninger.
     

  • I de virtuelle kursøktene 2 og 3 utvikler deltakerne nye ferdigheter ved å gjennomføre aktiviteter basert på personlige arbeidsutfordringer.
     

  • Deltakerne vil ha tilgang til nettbaserte verktøy for å bruke innholdet og dele med andre, som for eksempel veiledningen for tolkning av selvledelse, SLII-appen, arbeidsark, videoer, prosessark for én-til-én-samtaler og digitale ressurser for selvledelse.​

Virtuell levering

Skjermbilde 2025-03-24 kl. 12.03.48.png

Self Leadership og The 

One Minute Manager

I boken Self Leadership og The One Minute Manager, vil leserne lære at det å ta personlig ansvar for egen suksess fører til makt, frihet og autonomi. De vil lære hvordan de kan bruke den verdenskjente SLII-metoden på egen utvikling, og styrke mennesker på alle nivåer i organisasjonen til å oppnå suksess.

Working on Laptop
Selvledelse fornyer medarbeiderengasjement ved å levere selvstyrt hensikt.
Ansatte som ikke er engasjert, eller som er aktivt uengasjerte, koster verden anslagsvis 7,8 billioner dollar i tapt produktivitet. Og i 2021 var bare 21 % av de ansatte engasjerte på jobben.*

* Gallup, The World's $7.8 Trillion Workplace Problem.
Invester i selvledelse for å styrke selskapets mest verdifulle ressurs—medarbeiderne
Suksessen til selskapets strategiske initiativer avhenger av engasjementet og den proaktive atferden til de som er på frontlinjen, de individuelle bidragsyterne som er ansvarlige for å utføre og få det til å skje. Når du styrker individuelle bidragsytere med ferdigheter og tankesett for selvledelse, bygger du en sunn og engasjert arbeidsstyrke som er ansvarlig, innovativ og produktiv.

Fremskynd utviklingen

​

Selvledere tar kontroll over egen karriereutvikling – de ber om instruksjon og støtte de trenger, og beveger seg raskere oppover kurven mot dyktighet.

Forbedre ytelsen

​

Styrkede selvledere er mer engasjerte og forpliktede, og jobber konsekvent hardt for å øke ytelsen på tvers av organisasjonen din.

Fremme personlig ansvarlighet.

​

Selvledere blir ikke holdt ansvarlige av lederne sine – de holder seg selv ansvarlige for å oppnå sine mål og gjennomføre organisasjonens initiativer med suksess.

Øk innovasjonen

​

Styrkede selvledere vet hvordan de kan overvinne begrensninger som hindrer deres evne til å løse problemer, takle utfordringer og utvikle innovative løsninger.

Kundens suksesshistorie
LEGEMIDLER
Fremskynding av kulturendring hos Eli Lilly and Company.

Lær hvordan Eli Lilly kombinerte selvledelse med SLII® for å håndtere en endring og beskytte bedriftskulturen.


 
Klar for å komme i gang?
Kontakt oss i dag for å lære hvordan vi kan hjelpe dine medarbeidere med å lære ferdighetene de trenger for å bli selvledere.
bottom of page